tirsdag 14. april 2015

Relasjoner (del 1)


GI MEG IKKE DIN STYRKE

Gi meg ikke din styrke
men vær sterk
så jeg kan finne min.
Gi meg ikke din visdom
men si hvor den har styrken sin.

Gi meg ikke ditt liv
men lev
så jeg kan leve mitt.
Gi meg ikke din kjærlighet
men elsk mitt hjerte fritt.

Gi meg ikke din glede
men vær glad 
så jeg kan finne min.
Gi meg ikke din visdom
men si hvor den har kilden sin.

Gi meg ikke ditt liv
men lev 
så jeg kan leve mitt.
Gi meg ikke din kjærlighet
men elsk mitt hjerte fritt.



Bjørn Eidsvåg


Andre mennesker er kompliserende faktorer i tilværelsen min. Jeg er omgitt av brysomme folk. Hvis bare alle andre hadde endret seg, ville mitt eget liv blitt mye enklere.

Slik har jeg tenkt lenge, om enn ubevisst. Men de siste årene har det gradvis gått opp for meg at jeg ikke kan kontrollere andres personlighet og oppførsel. Jeg kan ikke designe ektefellen min. Jeg kan ikke bestemme over sjefen min. Jeg kan ikke forme kollegaene mine i mitt bilde. Og det er heller ikke min oppgave. Folk er som de er, og det eneste jeg kan gjøre, er å forholde meg til dem på en mest mulig konstruktiv måte.




Bildet er hentet fra no.wikipedia.org.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar